Weinig kracht qua water uit de kraan. Warm water. Hoe komt dat?

Koud water spijt er gewoon normaal uit. Warm water veel minder.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar komt dat warme water vandaan? (boilertje/geisertje)

Antwoorden (4)

Daar had ik ook last van, totdat de verwarmingsmonteur ontdekte dat de combiketel mbt het warme water niet goed was ingesteld. Hij heeft dat toen aangepast en het gaf een wereld van verschil.
Misschien is bij jou ook iets dergelijks aan de hand.

Toegevoegd na 5 minuten:
(Haha, ik zie ineens dat ik in de maand top-10 van doe-het-zelf sta...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof dat die laatste vermelding echt relevant is, maar goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Vermoed dat het hier om een geiser gaat, doordat je echt warm water wilt hebben wordt de doorstroming van de geiser zo laag mogelijk gehouden.

Is dit niet het geval kan het zijn dat de leidingen in het verwarmingsapparaat behoorlijk verkalkt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat inderdaad om een geiser. Het was eerder nooit zo volgens mij. Misschien dat het inderdaad verkalkt is.
Ik denk dat dit te maken heeft met de afstand van de ketel tot aan de kraan.
Als het goed is zit er een stelschroef onderaan(?) je ketel waar je de aantal liters per minuut mee kan regelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je schrijft niet of het langzaam aan minder is geworden of in eens of was het altijd al zo?

over het algemeen is het normaal dat de kracht van de warm water straal minder is dan de koude. komt door de tussenkomst van de warmwatervoorziening (combi-cv of geiser). deze is ingesteld op een bepaald debiet versus temperatuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is minder geworden. Volgens mij niet langzaam aan. Spontaan, helemaal uit zich zelf. Het is niet mijn eigen huis, maar dat van mijn vader. Ik weet het zelf ook allemaal niet zo, vragen is niet mogelijk. In mijn eigen huis spuit het er lekker hard uit, dat van mijn vader 1,5 liter in ongeveer 25 seconde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan kan de ingestelde debiet ontregeld zijn, of er zit spontaan ergens een verstopping (best mogelijk bij een oudere installatie).