Hoe krijg ik de speciale schroeven van b.v. een föhn los?

Veel apparaten worden gemonteerd met speciale schroeven (kan er geen afbeelding van vinden), om te voorkomen dat je die los kunt draaien. In het midden van de schroef zit een verhoging, met aan weerszijden een sleufje. Niet te openen dus met "normale"schroevendraaiers. Is dit speciale gereedschap ergens te koop, of is er een andere methode om deze schroeven los en weer vast te kunnen draaien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Dat heet een spanner schroevendraaier.

Hier zie een plaatje:

http://www.sourcingmap.nl/larger_image.php?products_image=ux_a10112300ux0286_ux_&p=101083&products_imageType=jpg

Te koop bij de betere gereedschapswinkels.

Je kunt het proberen met een omgebogen eindjes van een paperclip die dus in de gaatjes van de schroef vallen. Maar of dat lukt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij meeste uitgebreide set bitjes zit tegenwoordig wel een rijtje speciale schroevendraaiers. Voor het specifieke model hier, zou je een oude schroevendraaier kunnen nemen en daar een inkeping in vijlen.