Roet vlekken op het plafond, we willen opnieuw witten, hoe deze te verwijderen?

Wij hebben 2 toortsen aan de muur hangen met kaarsen, vonden wij altijd heel leuk staan. MAAR nu zitten wij dus met roet plekken op het plafond. Vind het nu ineens een stuk minder leuk. Haha.
De rest van het plafond is ook niet echt meer wit, is echt aan een nieuwe beurt toe.. maar hoe moeten wij nu te werk gaan??

Ik zie er als een berg tegenop.

Toegevoegd na 13 minuten:
Waarmee moet ik het schoonmaken...??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
46.1K
fremar
12 jaar geleden
Ken je hem : mannetjes die helpen bij brandschaden? Dergenlijken bedrijven vind je in b.v. een gouden gids. En dezen kunnen vaak ook de benodigden produkten leveren. Dan wel de juiste informatie verstrekken. Bronnen:
- http://www.veit.nl/85437-hoe-roet-verwijderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na het zoveel mogelijk verwijderen van de vlekken, op een van de manieren zoals je bij de antwoorden ziet, kun je op de droge ondergrond gewone witte grondverf aanbrengen. Daarna latex of muurverf als afwerking. De grondverf werkt als isoleer.

Antwoorden (6)

Wij hebben dit ook gehad.
Je kan het het beste eerst goed schoonmaken en vervolgens er met latex overheen witten.
Bij ons was er niets meer van te zien.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarmee hebben jullie dit mee schoongemaakt dan???
Ik lees overal nml. wat anders...
Dit gaat zeer goed met St-Marc. Lauw water en een hoeveelheid product en u kan aan de slag. Best handschoenen gebruiken en opletten voor uw ogen. Het is een beetje agressief maar zeer doeltreffend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt de vlekken eerst overschilderen met speciaal isoleerverf. Daarna het geheel overschilderen in wit.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lees dit: Verhardt tevens klevende lagen in ook niet geheel wasvrij gemaakte ondergronden. Universele isoleerspray kan met vrijwel alle normale verven, zoals emulsie- en alkydharslakken, zuurhardende en twee-componentenlakken, chloorrubberverven, celluloselakken, etc. worden afgewerkt. Kan het dan ook gewoon met witte latex overschilderd worden?
bamibal
12 jaar geleden
Ja, op de site staat ook "Overschilderbaar met alle soorten muurverf of latex".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok! DANKU!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord. Als jw gaat klooien met water en sop wordt het pas echt goor, dan krijg je allemaal roetstrepen. Daar was ik mee begonnen maar werd er hopeloos van. Dus , laten drogen en gewoon cerf eroverheen. Picobello.
De roetvlekken schoonmaken met ammoniak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Ammonia, eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is hetzelfde,je kunt ammoniak en ammonia schrijven/zeggen.
bamibal
12 jaar geleden
Ik wil niet muggenziften, maar het is niet hetzelfde. Ammonia is een ammoniak-oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk. Ammonia wordt onder andere in het huishouden gebruikt als schoonmaakmiddel. Het is water waarin ammoniak is opgelost. Ik vind het wel heel vreemd dat er op vele site´s ammoniak wordt aanbevolen voor hetzelfde doel als ammonia.
Roet verwijderen van het plafond doet u eerst met een stofzuiger met grove borstel (loszittende roetdeeltjes). Voorzichtig zuigen, niet vegen. Daarna deppen met een papje van water en bakpoeder. Regelmatig nieuw stukje doek gebruiken anders wrijft u het roet weer terug. Naspoelen met schoon water. Zonodig herhalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of op deze manier:

Uw plafond schoonmaken gaat geweldig met warm sodawater.
Met een spons afnemen. Daarna is het vetvrij en klaar om opnieuw gewit te worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.vooroma.nl/schoonmaaktips/plafond-schoonmaken.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb dit opgelost door er een beetje zilverkleurige overheen te smeren vooraf , laat absoluut geen kleur of zwart door , daar na latex , perfect
suc6