Per ongeluk verf op waterbasis gemengd met verf op terpentinebasis en deze gebruikt op hout. Nu blijkt het (bijna) niet te drogen. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.4K

Het beste antwoord

De verf eraf wrijven en dan ontvetten met terpentijn.
Nadien afwassen met St-Marc en goed laten drogen.
Nu kan u terug schilderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor het antwoord!

Andere antwoorden (1)

Gewoon alles verwijderen door schrapen en de boel wegwassen met wasbenzine.Daarna alles weer opnieuw opschuren en eventueel nog eens voor de zekerheid afnemen met wasbenzine.Geen terpentine hiervoor gebruiken daar je de boel dan weer vettig maakt met als gevolg slechte hechting van je grondverf.Dan kan je weer gaan gronden met grondverf en weer opnieuw gaan afschilderen met verf op acryl of synthetische basis(terpentine).Die keuze mag je zelf bepalen.
Neem bij een grondverf op acrylbasis ook een afschilderverf op acrylbasis.Dit geldt ook voor synthetische verf op terpentinebasis.