kan je een tafelblad ook beitsen?

Ik heb 2 tafelbladen (grenen) die ik wil behandelen.
Kan ik dat ook doen met beits?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9K

Het beste antwoord

Ja dat kan makkelijk.zorg dat je tafel goed is ontvet,schuur hem licht op,en zet hem in de beits die je mooi vind.
een ding is heel belangrijk,de tafel moet wel onbehandeld zijn,anders moet je hem echt hele maal schuren,en dan met grof schuur papier,tot er niets meer op zit.Het ontvette gaat het allerbeste met water en een scheut ammoniak.
Als je met grof schuurpapier in de weer gaat?altijd na schuren met fijn.
Suc6 met de klus.
burgos
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je voor je antwoord.
Ik heb hem inderdaad helemaal blank moeten schuren.
En heb dat gedaan met grof en later fijn schuurpapier.
Het is erg mooi geworden! Ik heb er wel lak overheen gedaan, wat een andere adviseerde. Maar geen bootlak. Dat is alleen goed weer-bestendig, niet krasbestendig. (zeiden ze bij de verf handel)
Daarom heb ik jouw antwoord als "beste antwoord" gekozen.
Groetjes, Katje.

Andere antwoorden (2)

Dat kan bij grenen juist heel goed. Je hebt namelijk binnen- en buitenbeits. Grenen kan je door beitsen goed donkerder maken.
Heb je een mooie tekening in het hout, kan je die nog mooir naar voren laten komen door te beitsen met transparante beits. Je hebt echter ook dekkende beits en dan zie je de nerf dus niet meer. Dan lijkt het net een gelakte tafel. Op volgende site kan je er alles over lezen.

http://huis-en-tuin.infonu.nl/doe-het-zelf/23957-schilderen-verf-lak-of-beits-op-hout.html
11 jaar geleden
ja dat kan in elke kleur die jezelf wilt. ik zou hem na het beitsen lakken met bootlak dan krijg je er een beschermlaag overheen.doe je dat niet dan slijt het bruin of welke kleur dan ook er snel vanaf ook door kleine beschadigingen (armband, horloge e.d.) suc6 ermee

Toegevoegd na 2 minuten:
je kan trouwens ook glitsa gebruiken met aflakken