Is deze (hout)plaat buiten te gebruiken met bijvoorbeeld beits?

Het gaat om een Aziatisch multiplex van 3,6mm dik.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Multiplex is over het algemeen niet geschikt voor buiten.

Het beste antwoord

Multiplexplaten zijn verlijmd onder hoge druk.
De manier waarop dit gebeurt en de soort lijm, bepalen hoezeer deze platen wel of niet vochtbestendig zijn.
Het zijn vooral de kopse kanten die vocht kunnen gaan opnemen, als dat gebeurt, helpt beits ook niet meer.
Zoek een merknaam op de platen en probeer dat op internet te vinden, daar vind je dan ook informatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee dat gaat niet lukken.
Watervast verlijmd multiplex is leverbaar vanaf 10 mm dik.