Ik wil mijn geverfde muur (grijze aflakverf) in vervolg kunnen verven met muurverf iemand een idee??

Ik heb een muur ooit eens geschilderd met "gewone"aflakverf . Nu wil ik graag dat ik in vervolg dit kan oververven met muurverf , hoe pak ik dit het beste aan ? Ik heb een poging gedaan de muur te schuren , maar dat wordt echt niks! ...is een iets wat ik er eerst op kan smeren zodat het wel overgeschilderd kan worden met muurverf , of weet iemand of glasweefselbehang hierop blijft plakken ( zodat ik dát kan oververven) of is er echt maar 1 manier en dat is er helemaal een triplexplaat overheen te zetten zodat ik die kan schilderen ??
Ik zoek dus de goedkoopste manier , maar dat het wel netjes wordt
Heeft iemand een idee ?????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Toch de muur glad schuren, dan kun je er met gewone latex overheen, niet alle verf hoeft er af te zijn, maar gewoon een gladde onderlaag. je bent dan wel de ademende functie van de latex kwijt, glasvezel behang kun je ook gewoon op een geverfde muur plakken, houdt zelfs beter op lakverf dan op latex, omdat er in lakverf geen poeder verwerkt is en lakverf niet in water oplosbaar is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Muur behandelen met een voorstrijkmiddel enwel: Flevopol

http://www.omnia-bouwmarkt.nl/contents/nl/d17_Flevopol-hechtmiddel-voorstrijk.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
burgos
11 jaar geleden
Makkelijker kan toch niet och??t
Eerst lichtjes schuren met fijn schuurpapier en dan degelijk ontvetten en afwassen met St-Marc. Dan is die geschikt om te overschilderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst schoonmaken met st marc en dán pas schuren.
Anders schuur je het vet en vuil in de ondergrond
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt niet want dan wrijft u het stof in de poriën.
Als u eerst schuurt en daarna afwast is alle stof weg ! U heeft ook nog het voordeel dat de ondergrond grijs is wat een ideale kleur is om een ander kleur op aan te brengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is een verschil tussen theorie en praktijk.
Als u na het afwassen nog schuurt moet u er toch weer over met water om het stof weg te doen.
Een vakman zal eerst schuren en dan afwassen, kwestie van tijdwinst.
De vorige bewoners had een zilverkleurige aflakverf op de muur gedaan.
Na 6 keer met de muurverf eroverheen was het weg.
Wel goed laten drogen voor je aan de volgende laag begint.