Veel kalk in het leidingwater?

Wij hebben veel last van kalk in het leidingwater. Nu zijn er speciale dingen in de handel die je om je leiding moet klemmen en die breken de structuur van de kalk af zodat de kalk niet meer afzet in je waterleiding.Dit ding werkt volgens mij dmv magneten. Maar deze zijn vrij kostbaar. Zou het ook werken om 2 magneten bijvoorbeeld uit een geluidsbox tegenover elkaar met een tyrib om de leiding te maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een halfjaartje geleden heb ik hier ook een vraag over gesteld. Misschien heb je wat aan de antwoorden die ik toen gekregen heb.
http://www.goeievraag.nl/vraag/bekend-apparaatje-water-waterleiding-ontkalkt.25348
Cryofiel
14 jaar geleden
Goeie, Esme. Ik wilde ook al op zoek naar die vorige vraag. Dat hoeft nu dus niet meer. Je kunt inderdaad in z'n algemeenheid zeggen dat alles dat je OM je waterleiding heen doet, zonder die waterleiding te onderbreken, simpelweg niet KAN werken. Waar zou die kalk moeten blijven?

Het beste antwoord

IK gebruik een echte waterontharder, en die werkt wel, maar die kost wel ongeveer EUR 1800, incl montage.
Magneten zijn nep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik had ooit zo'n ding om mijn waterleiding in de kelder... een meneer van de watermaatschappij die dat zag zei: 'als het kalk zo gemakkelijk te verwijderen was, hadden wij wel een heel grote van die om de leidingen in de verdeelstations zitten, denkt u niet?'

ik ga ervan uit dat hij bedoelde dat zo'n ding dus niet werkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat werkt allemaal niet od zeer slecht. Als je echt zacht water wilt hebben, moet je een waterontharde plaatsen. Dit is een kostbare zaak, maar het werkt uitstekend. (heb ik zelf ook) Voor meer informatie, zie onderstaande link.
jc54
14 jaar geleden
Twee magneten met een tie-wrapje om de leiding binden heeft inderdaad hetzelfde effect als zo'n apparaatje.
Probleem is wel dat die apparaatjes niet werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin er niet aan het kost je alleen maar een hoop centen maar weken doen die dingen niet .