scheuren in pas gestuuct plafond /muren

heb een pas gerenoveerde woning heb nu na ruim 9 mnd allemaal scheuren aan de rand plafond muur! hoe kan ik dat het beste herstellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Vaak zijn die scheuren alleen in de bovenste (stuc)laag en zijn de muren niet gescheurd.

Die scheuren in de stuclaag zijn van het drogen, door krimp dus. Kan verder geen kwaad, maar staat een beetje slordig als je oversaust.

Je kunt het bijwerken, maar zorg dan wel dat het, net als de muur, een zelfde korrel krijgt, anders zie je dat terug in je sauswerk. Als je behangt, maakt de structuur van de reparatie niet zo veel uit.

Als echt de muur aan het scheuren is, moet je de aannemer er bij halen, of, als het een huurhuis is, de woningbouwvereniging.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De scheuren ontstaan door het onderliggende gedeelte. Wat inhoudt dat het werk niet niet goed is gedaan. De aannemer aansprakelijk stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die scheuren ontstaan 9 van de 10 keer. En als je de aannemer om zoiets aansprakelijk gaat stellen lachen ze je recht in je gezicht uit. Want zij zullen het er gewoon op gooien dat je het te snel hebt laten drogen.
Ik zit hier in een gloednieuw apartement, en daar zitten ook al scheuren in het plafond.
Mij is gezegt dat dat komt door de nieuwigheid, en hoe ze bouwen tegenwoordig, of dit waar is, geen idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het beste is natuurlijk de stucadoor bellen maar roodband of pleister doet ook wonderen ,wel weer alles sausen helaas:(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hiervoor is speciale kit in de handel.
Zie onderstaande link, scrol naar nr. 16 of 17.
jc54
14 jaar geleden
Dit is iets wat heel vaak voorkomt. Scheuren in nieuwbouwwoningen bij de aansluiting van de wand en het plafond. Is geen probleem, maar niet erg mooi. Vaak gebeurt dit omdat het stucwerk iets te snel droogt omdat de bewoners de verwarming in het begin te snel op de hoogste stand zetten.

Je kunt dit oplossen door langs de rand van het plafond en de muur een beetje kit te zetten. Dit dan overschilderen met dezelfde kleur als je stucwerk en alles is geregeld. Kijk wel even naar de juiste kit, de kit die geschikt is voor het dichten van voegen. Volgens mij moet je daar acrylaatkit voor gebruiken.

Succes!