kan ik mijn muur schilderen met normale acrylverf?

normale verf die je gebruikt om schilderijen te maken. kan ik dat gebruiken om bijvoorbeeld bomen mee te schilderen op mijn muur in huis? Kan ik dat gewoon proberen, een test stukje met bijv zwart?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
21.4K

Antwoorden (4)

Ja, hoor, dat kan. Acrylverf hecht zowat aan alles en zeker aan een binnenmuur. Voor de zekerheid zou je nog een laag gesso als ondergrond kunnen nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat is gesso
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is een krijtachtige ondergrond die heel geschikt is voor acrylverf. Dit wordt verkocht in winkels voor kunstenaarsbenodigdheden en een goedkope variant vind je bij de Action. Aanbrengen met roller of kwast. De acrylverf hecht hier heel goed op.
Het kan inderdaad. Ik heb ooit een kamer over moeten nemen waarin de hele kamer met acrylverf geschilderd was. Iedereen die bij me kwam vond het lelijk omdat. De verf een apart gloedje/textuur heeft. Je kunt er ook flinke kippenvel van krijgen wanneer je met je nagels over de muur heen gaan. Net een krijtbord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het kan wel maar je moet jezelf wel bedenken ... is het een huurhuis is het bijna niet te doen om het er weer af te krijgen en als je het een andere kleur wilt hebben kan het alleen maar met akryl verf wel een dure aangelegenheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn eigen ervaring is een muurschildering in de keuken van een doorkijk uit een raam op een toscaans landschap. Dit is zeer goed gelukt en de verf zit er al 8 jaar op.De ondergrond is gewoon een wit gesausde muur. Het is leuk werk en kan het je zo aanraden. Bevalt het niet (meer) dan ga je er weer met wit overheen. Succes.

Toegevoegd na 3 minuten:
P.s. Met gewone tubes acrylverf gedaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dit is zekker mogelijk echter moet je wel goed voorstrijken dat is heel belangrijk. zie deze pagina.. sucses