Hoe kan je de waterdruk verhogen?

De laatste tijd is de waterdruk van het warme water behoorlijk laag. Er eerst een beetje warm water uit en uiteindelijk gaat het heel snel druppelen.

Misschien ook handig om te weten:
- We hebben een geiser.
- De buren hebben wel gewoon warm water.
- Het gaat niet om één kraan of alleen de douche, maar alle plekken waar je kan kiezen voor warm water.
- Met het koud water is niks mis.

Wat kan het zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K
fremar
10 jaar geleden
wsch te veel kalk in de geiser,kalk laten uit halen.
Poet
10 jaar geleden
Er zit iets niet goed in het warmwatergedeelte van de geiser. Mogelijk helpt een keer laten reinigen al. Laat je de geiser wel jaarlijks checken/servicen? Anders is dit een mooie aanleiding om dat eens te laten doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kijk ook eens bij de eerder gestelde vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/doe-het-zelf/druk-leiding-verhogen-zodat-warme.96381

Antwoorden (3)

Ik heb dit ook wel eens gehad en het lag aan een kraantje vlakbij de kraanafsluiting. Deze kan bij de meterkast zitten. Kijk eens of die wel helemaal open staat. Misschien zit er nog een kraantje (zoals bij mij) die ook naar boven gaat en die kraan was mij mij kapot. Als in heel het huis de waterdruk slecht is dan ligt het waarschijnlijk daar waar het huis het water binnenkomt en "doorgestuurd" wordt naar de rest van het huis.

Bel eens een specialist (misschien het bedrijf die de geiser heeft aangesloten) voor raad.

Succes en ik hoop dat het snel wordt opgelost want het weer wordt weer kouder ;)
10 jaar geleden
Een soort gelijk probleem heb ik in het verleden met een keukenboiler gehad. Bij mij was het probleem kalkafzetting in de uitgaande leiding. Hierdoor was die leiding voor meer dan 50% dicht geslibt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit zit meestal bij een vernauwing in de leiding, zoals een koppeling.
Een keer door boren en ik kon er weer een paar jaar mee vooruit.
jc54
10 jaar geleden
Door kalkafzetting is vermoedelijk de warmtewisselaar in je Geyser dicht geslibt ,deze is uit de geyser te verwijderen en dan in een bad met azijn mischien nog te reinigen, door tijdig preventief onderhoud zou je dit hebben voorkomen. als de kalk erg hardnekkig is is de kans groot dat de warmtewisselaar kapot gaat,hier moet dan een specialist .