Wat voor grondverf gebruik ik bij de verf van Action?

Action verkoopt een terpetine verdunbare hoogglans verf van het merk Spectrum die ik wil gaan gebruiken om mijn schuurtje (kaal hout) mee te schilderen. Naast deze verf staat in het schap een grondverf (multi grondverf staat erop), ook van Spectrum, maar deze verf is watergedragen.
Kan ik deze grondverf in combinatie met de hoogglansverf gebruiken of moet ik elders de grondverf kopen?
Of kan ik ook zonder grondverf werken?

Picture for question
10 jaar geleden
15.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar zou ik mijn schuurtje niet aan wagen, mijn trapleuning is geschilderd met deze troep en de verf lag er na een aantal weken al af, gelukkig betrof dit een tijdelijke leuning (vandaar ook gekozen voor goedkope verf).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb Spectrum Multi grondverf kleur wit op waterbasis gebruikt , echter na paar weken viel mijn op dat de verf was nog steeds niet gehecht aan houten binnendeur en op de binnen kozijnen ondank na ontvetten had ook goed geschuurd.
deze verf kun je met je duim nagel weer zo van de deuren en kozijnen afhalen.
Zonde van ingestoken tijd , geld en energie. Waarom verkopen ze dit soort troep.

Daar na heb Ik het grondverf van praxis merk Sencys gebruikt na paar uurtjes zat al muurvast kun ik niet afkrabben , het was zeer groot verschil tussen een goede en slecht verf.

Het beste antwoord

ik kan me alleen maar aansluiten bij het antwoord van Nixter76. Zeker voor buitenverf is het van belang dat je goede verf koopt, anders ben je volgend jaar weer aan het werk. Maar mocht je toch met de verf van de Action aan de gang gaan dan het volgende:
- Kaal hout moet altijd gegrond worden.
- Zoveel mogelijk (eigenlijk altijd) van dezelfde soort verf gebruiken, dus terpentinegedragen grondverf bij terpentinegedragen aflak.
- je kunt ook voor een 1-pot-systeem gaan (bv wijzonol dekkend zie bron1) dan moet je niet minder lagen schilderen maar kan alles uit 1 pot

Voor je hele schilderwerk geld: eerst ontvetten en dan schuren (bron2)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Elisa507
10 jaar geleden
Goed om te weten dat ik dus inderdaad een grondverf moet gebruiken als ik de verf van de Action wil gebruiken. Helaas heb ik geen terpentine grondverf bij de action gezien.
Ik blijf erbij dat ik het goedkoop wil houden, dus ben ik nu op zoek naar een goedkope terpentine grondverf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kijk eens op www.zgvroosendaal.nl in hun webwinkel staat ZGV grondverf voor een klein prijsje. Hierbij heb je een hele goede en goedkope grondverf.
Zag net dat je met code ZGV2013 ook nog eens 20% korting krijgt op eigen merk.
Wellicht kun je hier ook je aflak nemen, dan heb je een A-merk verf voor een klein prijsje en niet van die niet dekkende, onbekend merk verf van Action http://zgvroosendaal.nl/winkel/

Andere antwoorden (2)

Je kunt bij de action GESSO kopen. Werkt uitstekend zeggen ze! Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gesso is een kunstschilderartikel voor schilderijen e.d. te schilderen, absoluut niet geschikt voor schuurtjes, deuren e.d.
Met alle respect voor de action, ik zou mijn schuurtje niet schilderen met deze verf.
Ik kan niet in je portemonnee kijken maar mijn advies is, ga naar de verfspeciaalzaak en trek een paar tientjes meer uit voor een fatsoenlijke verf, laat je eens goed informeren over de verfsystemen die er te verkrijgen zijn, en over de handelingen die je uit moet voeren.
Neem een paar foto's van je schuur en laat deze daar zien, zij kunnen je dan een goed advies geven.
Ook een paar goede kwastjes is niet verkeerd, je zal merken dat het allemaal net wat fijner schildert en het schilderwerk gaat jaren mee.
Veel succes.

Toegevoegd na 12 minuten:
Kaal hout moet je altijd gronden, er zijn verven verkrijgbaar waarmee je kan gronden, voorlakken, en aflakken. ( een pot systeem )
Is makkelijk, heb je ook maar een blik verf nodig.