Hoe kan ik een glazen voordeur beveiligen tegen inbraak?

Mijn voordeur is van enkel glas. Boven de brievenbus en eronder is alleen maar een glazen raam. 1 tikje en een inbreker kan binnenkomen. Nu bestaan er siertralies maar ik kan deze niet bevestigen omdat het kozijn van de deur te smal is en een barrierestang vind ik persoonlijk niet echt wat.. Zit een aardig prijskaartje aan.. Heeft iemand een geniaal idee om het raam te beveiligen tegen inbrekers? Mijn sloten zijn goed maar het gaat puur om als ik niet in huis ben( deze sloten zijn alleen dicht te doen vanuit de binnenkant.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.2K

Antwoorden (2)

anti inbraak glas (minimaal 2 lagen glas met folie er tussen)
of
anti inbraak folie (bron) voor op bestaand glas.

Echter is het meestal niet nodig.
Dat klinkt raar want een inbreker is inderdaad zo binnen.
Dit is echter nogal lastig te doen zonder veel herrie te maken.
Dan wordt liever een andere deur gekozen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Anti-inbraakfolie, dat zou ook mijn antwoord zijn geweest! + 1 voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Anti-inbraakfolie? Wat is dat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zie link (bij bronnen onder mijn antwoord)
Antoni
9 jaar geleden
Heel eenvoudig uitgelegd: folie dat de stukken glas in de voordeur bij elkaar houdt als het glas wordt stukgemaakt, bijvoorbeeld bij (een poging tot) een inbraak. Daardoor wordt de inbraak vertraagd. De bron geeft verder veel informatie over de verschillende soorten folie en de verschillende manieren waarop het kan worden aangebracht.
Wat je zou kunnen doen is aan de binnenkant er het nodige hout, hang- en sluitwerk aan bevestigen/timmeren. Aan de binnenkant [in de hal] zie je het alleen zelf, doe je het aan de buitenkant valt het behoorlijk op natuurlijk.

Mijn tweede geniale idee is een andere deur, zonder groot glazen raam, een houten deur dus. Dat is allicht goedkoper dan grote uitgaven om de huidige deur te beveiligen.

Kan ik je nog een beetje geruststellen @Vlinder79. Ik woon meer dan 15 jaar in een benedenhuis [portiekwoning], al die tijd is er op meerdere verdiepingen ingebroken [2e en 3e] maar nooit beneden of 1e!
Waarom? omdat de inbreker daar gemakkelijker gezien wordt, kiest hij eerder voor een bovenhuis.