waarmee kan je pur stucen?

Ik ben bezig met een efteling paddenstoel. Ik heb een basis gemaakt van kippengaas en pur schuim en wil het nu wat steviger/harder maken met iets dat water bestendig is. Het moet ook overschilderbaar zijn. Hopelijk weten jullie waarmee ik de pur kan stucen zodat het echt hard en stevig is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je had beter waterdicht of 2-compenten PUR kunnen gebruiken:
http://www.mrboat.nl/pu-schuim/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
compenten --> componenten

Het beste antwoord

Hoi Daanvk, wat jij wil kun je denk ik het beste bereiken door een laag twee componenten polyester hars / epoxy te gebruiken. Zoals ook wel voor auto's en boten gebruikt wordt. Meestal kun je dat spuiten, gieten, of met een kwast / roller verwerken. Ik zou het gieten en dan met een kwast bijwerken. Je kunt ook een laagje glasvezel folie aanbrengen ter versteviging. Op zich zijn de twee componenten kits die in de bouwmarkt verkrijgbaar zijn voor polyester reparaties al best geschikt hier voor. Het resultaat is veel duurzamer en waterdichter dan met gelakte papiermache. Wel helemaal rondom gebruiken dan.
http://m.youtube.com/watch?v=JBPvqd5v0-A
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een mooie paddestoel maak je met papier machee.
Pur was niet per se nodig geweest over het kippengaas frame maar de papier machee gaat ook daar over heen. Krantenpapier pappen in behanglijm en laagje voor laagje aanbrengen. Tussendoor laten drogen. Daarna overschilderbaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1] Papiermache pulp.
Dus niet werken met stroken krantenpapier, maar snippers papier: koken en vermengen met lijm en gips en daar een dikke pap van maken. Op internet zijn diverse recepten te vinden.
Als dat uiteindelijk hard is, is het heel degelijk, maar voor buiten moet je het wel heel goed vernissen.

2] Ga eens in de bouwmarkt op zoek naar synthetische gips.
Er zijn twee soorten gipsmaterialen: het klassieke gips en het synthetisch gips (doorgaans glasvezel). Deze laatste soort gips is bijzonder hard (d.w.z. snel belastbaar) en waterbestendig;

3] Stucen met designmortel. Dat is een stucmortel dat speciaal is ontwikkeld voor gebruik in de tuin. De mortel is gemaakt op basis van cement in plaats van kalk. Door het gebruik van cement is de designmortel waterdicht en vorstbestendig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en design mortel of syntetische gips zou niet breken op pur?
Voor carnavalswagens en dergelijke wordt tegenwoordig meestal Paverpol gebruikt. Dat is een soort houtlijm, zeer geschikt voor dit doel. Je verwerkt het met papier of textiel.
Paverpol is te koop in vele winkels, vooral die rond creativiteit

Toegevoegd na 7 minuten:
En het geeft veel minder troep als alle andere genoemde oplossingen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En moet dit dan over de papier mache heen of is het een product apart.
Is dit waterdicht, overschilderbaar en makelijk schoon te maken als het buiten staat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het product kan als papier mache werken of als impregneermiddel. Het kan ook als verf gebruikt worden. Kijk hiervoor op de site van Paverpol en op YouTube.
Voldoet daarna aan al jouw eisen, is afhankelijk van de constructie speelgoed sterk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aflakken doe je met het materiaal zelf. Het moet dan wel net zo als bij watergedragen verf droog zijn en niet kouder dan 10 graden.