Hoe repareer ik een gat van 2 cm2 in een grote gestucte muur zodat dit niet meer opvalt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Begin het gat helemaal te vullen met plamuur. En als dat gedroogd is, kijk dan of je de rest kan afwerken met hetzelfde materiaal waarmee is gestuukt.
Wij kregen van de stukadoor destijds een jampot vol met dat spul. En afgelopen week (6 jaar na dato) nog weer een gat ermee weggewerkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat hebben wij gedaan door aan de buitenkant nog wat van het oude stucmateriaal te smeren. Als je dat niet voor handen hebt zul je voornamelijk op zoek moeten naar iets met dezelfde kleur (bijv een beetje verf).
Vullen met Alabastine.
Gladstrijken met een plamuurmes.
En Vooral !!! Met een natte spons het overtollige materiaal rondom het gat verwijderen. Anders eindig je met een heel lelijk plakkaat.
9 jaar geleden
je doet een beetje tandpasta in dat gat en dan moet je het goed laten opdrogen . en als je het goed uitsmeert zie je na een paar uur meestal niks meer . ( de tandpasta moet wel helemaal wit zijn ) anders zie je ook bijvoorbeeld blauw en rood en dat valt wel op haha .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt het beste een vuller gebruiken met een korrelige structuur zo vallen de plekken minder op. Als je een gewone vuller gebruikt krijg je gladde plekken en leg je er meer het accent op. Als je dit type vullers gebruikt dan valt het minder op. Van alabastine kun je een goede vuller krijgen.