Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kun je stoelen matten met van dat gaatjesvlechtwerk?

ik heb een oud stoeltje dat ik graag een nieuw vlechtwerk zou geven. hoe doe ik dat? ik weet inmiddels waar ik aan materiaal kan komen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat is best wel een vak eigenlijk, en niet eenvoudig uit een boekje te leren. Er zsijn nog wel oude boeken over te krijgen (kringloopwinkel, rommelmarkt, en als je geluk hebt rechtstreeks tweedehands). En dan veel oefenen. Het is een soort vlechten.

Eventueel zou je op zoek kunnen gaan naar een cursus, die nog steeds af en toe gegeven worden door bijvoorbeeld musea.

Ik heb het zelf wel eens gedaan (niet zo best....) uit een oud boek wat vlechtwerkjes geprobeerd, maar om hier nu helemaal een schriftelijke cursus te gaan geven voert natuurlijk iets te ver. Heb ik ook de ruimte (en de parate kennis) niet voor. Maar het is zeker nog steeds te leren.

Wil je zelf je stoelen repareren maar niet per definitie ook zelf kunnen vlechten of matten, dan is er altijd de mogelijkheid kant en klare webbing te kopen die je alleen nog maar vsast hoeft te spijkeren. Persoonlijk vind ik dat al ambachtelijk genoeg ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding