Hoe heet een universele dopsleutel? Waar te koop?

Hallo, ik heb vandaag het handvat van mij dopsleutel(?weet niet zeker of het zo heet)ik bedoel een universele steel met een vierkante stift die voorzien is van een snapkogeltje waar je dus verschillende doppen op kan zetten. Ik zoek dus alleen die steel/sleutel waar je dan de verschillende doppen op kan zetten.

Heeft iemand enig wat ik bedoel en weet waar ik dit online kan kopen?

Zie afbeelding: het einde waar de sleutel op de foto mee eindigt zoek ik alleen dan op een zegmaar schroevendraaier. (Kapot onduideljjk maar moeilijk uit te leggen)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.tooltopper.nl/dopschroevendraaier-14-p-17024.html?utm_campaign=leguide.com&utm_medium=product_search&utm_source=leguide.com
?

Antwoorden (3)

Dat is een momentsleutel. Die zijn eigenlijk heel eenvoudig verkrijgbaar ; zelf maar even kijken waar dat het voordeligst kan. Voor zwaar werk niet het goedkoopste gereedschap uitkiezen ;-)

Toegevoegd na 3 minuten:
Even een kleine correctie ; als je geen moment nodig hebt (soort instelbare kracht hoe vast het moet komen) , zoek je vermoedelijk gewoon een dopsleutel .
Nadeel is dat die dan vaak weer onderdeel zijn van een uitgebreide doppenset.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Vraagsteller zoekt naar een eenvoudig universeel handvat.
Ze bestaan ook wel met momentsleutel, maar dat is niet nodig.
(Met een momentsleutel kun je de kracht meten waarmee je de moer aandraait.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daarom heb ik ook - ver voor jouw reactie - mijn antwoord aangevuld. Helaas zijn dopsleutels los niet makkelijk te krijgen ; momentsleutels wel,
Zo'n wordt een ratel genoemd. Ze worden meestal in combinatie met de doppen verkocht, maar zijn ook los verkrijgbaar. Let wel op dat er verschillende maten bestaan.
bamibal
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Vraagsteller zoekt naar een eenvoudig universeel handvat.
Ze bestaan ook wel met ratel, maar dat is niet nodig.
Je kunt het beste naar een bouwmarkt / gereedschapwinkel gaan.
Via internet moet je precies het juiste trefwoord weten. In een winkel kun je een beschrijving geven.
(Universeel handvat voor dopsleutels. Eventueel een adapter voor zeskant naar vierkant, etc)