Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Maakt het uit of ik mijn cilinderslot dubbel op slot draai, of is 1 rondje net zo veilig?

Ik begrijp dat de pin dan verder in het frame van de deur valt, maar hierdoor komt hij ook juist verder uit het slot. Aangezien om de pin in het frame toch een metalen versterking zit, denk ik niet dat je dit minder snel kapot duwt als de pin er verder inzit. Wie kan hier wat nuttigs over zeggen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hebt een twee-toers slot. Dit moet dan ook twee keer rond gedraaid worden om echt op slot te zitten. Een schoot ( in jouw geval een pin) dient minimaal 20mm uit het slot te steken om daadwerkelijk zijn werk te doen. Draai jij hem maar 1 slag dan steekt hij slechts 10mm uit -/- de draainaad van 3 mm = slechts 7 mm in de sluitplaat. Geloof me...op die manier trap je een deur eenvoudig in....
Staal is lang niet zo sterk als je denkt; door de hardheid kan het afbreken. Aluminium zou uiteindelijk sterker zijn omdat dit weliswaar vervormt, maar niet afbreekt of scheurt. Dit is 1 van de redenen dat bijvoorbeeld een deurnaald van aluminium gemaakt is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of je de deur dan gemakkelijker intrapt, hangt dan meer af van je deurpost/sluitplaat dan dus... Maar ik geloof dat ie eerder stuk gaat als de schoot er maar een paar mm insteekt dan als ie 7 mm verder insteekt. Maar ja... Dat ziet de inbreker ook niet van buiten natuurlijk.

Andere antwoorden (1)

Bij een veiligheidstest van de politie hier ter plaatse, raadden ze aan het slot twee maal om te draaien omdat de kans dat de deur kan worden ingetrapt kleiner is.
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding