Ik heb een muur die door tegels eraf te halen flink beschadigd is... Kan ik deze wat gaten opvullen met tegellijm en op deze manier wat uitvlakken?

zal ik dit moeten voorstijken? de achterwand is van kalkzandsteen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
13.8K

Antwoorden (2)

Met tegellijm kan je wel kleine oneffenheden oplossing, maar dan moet je denken aan ca 1 cm maximaal.
Alles wat meer is, moet eigenlijk weg gestuced worden. Dat hoeft dan natuurlijk niet spiegelglad want daar heb je de tegellijm voor.

Als je gaat stucen moet je zeker voorstrijken met een primer voor zuigende ondergronden (bijv gele primer van Knauf, verkrijgbaar in elke bouwmarkt).
http://www.knauf.nl/show/nl/stukadoren/item/17,24,175/Stuc-Primer
Dit heb je van meerdere merken, dat maakt niet uit. Als het maar een primer is voor (sterk) zuigende ondergronden.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
klopt. Bovendien: waarom zou je duurdere tegellijm gebruiken met slechter resultaat als je voor nog geen 10 euro een zak roodband hebt, wat veel prettiger werkt.
Thecis
9 jaar geleden
Hoe vlakker hoe fijner. Klopt absoluut.
Maar als je een stucadoor over de vloer hebt, hoeft die het niet nog met de pasta of met een afwerklaag (ben de naam kwijt van dat spul) nog spiegeltje glad te maken. Dat is dan weer overdreven en niet nodig.
kleine oneffenheden kun je opvullen met lijm, maar je hebt echt muurvuller of stuc nodig om grote gaten of grove oneffenheden op te vullen.