Hoe moet je een plat dak isoleren met een pvc dakbedekking?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik bedoel: de manier zodat ik geen last heb met condens vocht wat ik opsluit aangezien pvc dakbedekking bij mijn weten dampdicht is.

Toegevoegd na 2 uur:
is een damp open folie aan de onderzijde, met daaroverheen gips goed, of moet ik zorgen voor ventilatie tussen het houten dakbeschot en de isolatie, en dus een damp open folie aan de bovenzijde, of is een damp open folie niet eens nodig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
denk dat het het goedkoopste is om dit binnen te doen, plafond er uit isolatie er in en dan je plafond er weer in.

Antwoorden (2)

De enige goede oplossing is boven op het dak, en daar de dakbedekking op. (je mag de eventuele oude dakbedekking gewoon laten zitten)
Dan hoef je binnen niets te doen.

Alles wat je aan de binnenkant doe is "behelpen"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dakbedekking is in elk geval damp-dicht. Ook bij bitumineuze dakbedekking in verband met de damp remmende laag die over de isolatie gaat. Aangezien pvc dakbedekking ook damp-dicht is, ga je dus ten alle tijden vocht opsluiten. Het recept voor rot, en ook PIR isolatie kan voltrekken met vocht en rotten.
Als het een gewone ruimte is die niet gebruikt word voor extreem natte doeleinden is isoleren met een spijkerflens deken en daarna de gipsplaten erover voldoende. Is het wel een natte ruimte kun je er de groene water bestendige gipsplaten gebruiken.
Dit alles is in elke doe het zelf zaak te verkrijgen. [ vaak incl. advies. ]