hoe kan ik in mn eentje een 2 delige ladder uitschuiven?

ik kom lengte tekort om de 2 delige ladder op juiste hoogte (dakgoothoogte) te krijgen. Moet dan op een huishoudtrap ernaast staan. Maar bij terugschuiven lukt dit niet omdat je de ladder recht moet houden (dus van de muur/dakgoot af) , van het veiligheids'slot'/pal af moet halen , terug moet schuiven en ook van de huishoudtrap moet komen...
kan alleen met iemand die de ladder recht houdt...
wie heeft tips?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.6K
ronron1212
9 jaar geleden
Maak hem op de grond op lengte en duw hem dan omhoog. zo zwaar is een aluminimum lader van twee verdiepingen niet.

Antwoorden (5)

Flinke lat pakken en die onder een sport zetten en omhoog duwen. Zelfde bij neerhalen alleen geef je dan een klein wipje, lat blijven vasthouden als geleiding anders komt het hele zaakje met een klap op je togus wellicht...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bij neerhalen heb ik 1 hand nodig om de ladder recht te houden en de andere hand om met mijn vingers het veiligheids'slot'/mechanisme te ontkoppelen...dus geen hand meer over om lat vast te houden en wipje te geven.
Maar je tip is wel de moeite waard om te proberen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan die ladder toch gewoon tegen de muur laten staan. Dan ga je er ONDER staan en met één hand maak je het veiligheidsmechanisme los en in de andere heb je die lat!
Ik neem aan dat er twee gevelwielen aan de bovenkant van het schuif deel zitten.
zo kan je door op de onderste sporten van het vaste deel te staan om het schuifdeel zover mogelijk omhoog duwen terwijl de wieltjes over de gevel rijden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nee, er zitten geen wieltjes aan, maar dat zou in mijn geval ook niet helpen, omdat de ladder tegen het dakgoot moet komen/staan. En deze hangt/steekt ongeveer 40 cm van de gevel af (dus een overhangende dakgoot, jaren '30 model-huis).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die goot maakt niet uit:
je zet hem met de wielen tegen de gevel, alleen dan een stuk schuiner.
Dat zet je de trap recht en "loop" je er een stukje mee naar voren.
Is een touw een optie? Bind een stuk touw om de onderste sport van het deel (voorste deel) van de ladder dat omhoog moet. Leg dit touw tussen de beide ladderdelen door, over de bovenste sport van het deel van de ladder dat op de grond blijft staan. Trek aan het touw en het deel wat omhoog moet schuiven, schuift omhoog. Maar ook dit is een beetje tricky, vooral als de ladder helemaal uitgeschoven is. Een andere mogelijkheid is, de ladder zover uitschuiven als je kunt. Loop de ladder op (b.v. de eerste 2 treden) en schuif de ladder dan nog verder uit. Dit vergt enige handigheid en durf. Ik gebruik dit zelf, als ik een ladder uitschuif tegen een boom. Misschien werkt dit niet als je hem tegen een dakgoot aanzet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In zo'n situatie leg ik de ladder op de grond met de onderste poten tegen de muur. Schuif de ladder uit op de gewenste hoogte. Pak nu de bovenkant van de ladder op en loop de ladder omhoog. Nu staat de ladder rechtop tegen de muur. Til de ladder op en loop van de muur af tot hij onder de juiste hoek staat.
In zo’n situatie leg ik de ladder op de grond met de onderste poten tegen de muur. Schuif de ladder uit op de gewenste hoogte. Pak nu de bovenkant van de ladder op en loop de ladder omhoog. Nu staat de ladder rechtop tegen de muur. Til de ladder op en loop van de muur af tot hij onder de juiste hoek staat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zijn vaak goedkope ladder zonder top wielen en ja goedkoop dan vaak duurkoop door minder veilig, bij het kopen goed opletten wat voor een je koopt .