hoe kan ik zelf kralen maken ?

Ik wil heel graag mijn eigen kralen maken en daarmee dan mijn sieraden.

Hoe kan ik gemakkelijk zelf kralen maken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Je zou, om te beginnen, kralen kunnen maken van DAS-klei. Maak verschillende vormen en doorboor ze met een cocktailprikker. Verf ze (na droging) met acrylverf en lak ze eventueel af met acrylverflak.
Ze zijn dan weliswaar niet van steen, maar het resultaat mag er wezen.
9 jaar geleden
Kralen maak je bijvoorbeeld van glas of keramiek. Voor beide heb je een oven nodig, die niet iedereen heeft staan. Er is een oplossing, waarmee je in de magnetron glas kunt fusen en zelfs klei kunt bakken, de hotpot. Op de sites die hotpots verkopen, vindt je ook alle informatie over hoe je kralen kunt maken, zelfs van zilverklei.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de kleuterschool deden we dat met strookjes papier, inlijmen met stijfsellijm, oprollen op een stokje, stokje eruit trekken en laten drogen. Naderhand verven met waterverf en je kunt ze nu natuurlijk ook nog afwerken met acrylvernis of gloss. Zoek eens in de bieb of op het web!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
De vraagsteller gulbeyaz wil ze graag van steen, zo schrijft hij of zij in een reactie op de vraag.