Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik zelf kralen maken ?

Ik wil heel graag mijn eigen kralen maken en daarmee dan mijn sieraden.

Hoe kan ik gemakkelijk zelf kralen maken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je zou, om te beginnen, kralen kunnen maken van DAS-klei. Maak verschillende vormen en doorboor ze met een cocktailprikker. Verf ze (na droging) met acrylverf en lak ze eventueel af met acrylverflak.
Ze zijn dan weliswaar niet van steen, maar het resultaat mag er wezen.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Kralen maak je bijvoorbeeld van glas of keramiek. Voor beide heb je een oven nodig, die niet iedereen heeft staan. Er is een oplossing, waarmee je in de magnetron glas kunt fusen en zelfs klei kunt bakken, de hotpot. Op de sites die hotpots verkopen, vindt je ook alle informatie over hoe je kralen kunt maken, zelfs van zilverklei.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de kleuterschool deden we dat met strookjes papier, inlijmen met stijfsellijm, oprollen op een stokje, stokje eruit trekken en laten drogen. Naderhand verven met waterverf en je kunt ze nu natuurlijk ook nog afwerken met acrylvernis of gloss. Zoek eens in de bieb of op het web!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
De vraagsteller gulbeyaz wil ze graag van steen, zo schrijft hij of zij in een reactie op de vraag.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding