Is er een alternatief voor een waterslot in een afvoer die zo weinig gebruikt wordt dat het opdroogt?

Voor incidentele ontwatering van mijn CV heeft die een leiding omlaag. Die eindigt in een bredere buis die verder omlaag gaat. In die buis zit een waterslot. Maar doordat hier maar zelden water stroomt verdampt het water uit het waterslot en komt dan dus de vieze rioollucht naar boven. Ik giet er dan een maar een bekertje water in. Maar na een maandje is het weer opgedroogd.

9 jaar geleden
1.5K
Cryofiel
9 jaar geleden
Is afdoppen een optie? Dus een plastic dop erop klemmen. Misschien zijn er wel standaard afdopdoppen voor die maat afvoerpijp. Lukt dat niet, dan een brede stop (zeg maar: een kurk) erin. Of een plastic zakje (boterhamzakje) ofzo eromheen en vastzetten met een elastiekje - een soort afvoercondoom dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik doe dat op precies dezelfde manier. Aanvankelijk met een stukje plastic en een elastiekje, later ontdekte ik in de bouwmarkt een afstopdop die precies de goede maat had.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een hele flauwe, maar zuinige oplossing: Laat een nieuwe condenserende HR CV-ketel monteren. die levert volop condenswater en bespaart we tot 20%.

Het beste antwoord

Aan je cv kant een 15 mm koperen pijp die door een plastiek dop laten voeren dan is hij lucht dicht afgesloten .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, maak van je waterslot en olieslot. Koop goedkope plantaardige olie in de supermarkt en schenk dat erin. Dat verdampt niet.
escape
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
En dan ook olie in mijn CV-systeem zeker;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Olie klimt niet omhoog.