Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik ondertapijt als isolatie op zolder gebruiken?

Ik moet mijn zolder isoleren. Nu kun je meteen de planken van het dak zien zitten. Ik wil dat even iets isoleren. Later kan het wel beter gedaan worden. Ik heb ondertapijt liggen zoals op foto. Kan ik dat er tegen aan bevestigen, zonder vocht problemen te krijgen of zo?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat ligt er op het dak?
Als het dakpannen zijn, (zonder isolatie tussen pannen en planken) is het geen enkel probleem om dit ondertapijt te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen fantastisch effect en je zult de naden wel goed dicht moeten plakken. Als er isolatie en/of folie tussen dakpannen en dakbeschot ligt moet je het niet doen, ook al omdat het dan weinig gaat toevoegen. Bij een oud huis zal er iha geen folie op het dakbeschot liggen. Het is bij wat modernere huizen standaard. Als je buiten een dakpan optilt of wegschuift zie je het meteen. Tegenwoordig zijn er makkelijke systemen om te isoleren waardoor je snel klaar bent: rails op de horizontale dakbalken (de gordingen) schroeven en complete isolatieplaten erin schuiven en klaar. Ga niet met spijkers aan de slag, anders sla je wellicht buiten de dakpannen van je dak.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Niet doen, zoals jezelf al aangeeft: kan op vocht problemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je nog een beetje kunt ventileren hoeft er geen vochtprobleem te zijn, en natuurlijk afhankelijk van hóe vochtig het nu al is. Dit materiaal is wel te gebruiken als isolatiemateriaal. Het kán natuurlijk beter, maar dit is beter dan niets.......
(Lees meer...)
jc54
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding