Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom past de knelkoppeling niet op toevoer radiator leidingen?

Ik zou mijn radiators boven willen afsluiten zodat ik deze kan vervangen. Op de benedenverdieping wil ik zo nog even houden. nu op de aanvoer en afvoer leiding naar boven kan een koppel knelstuk gezet worden waardoor ze boven uitgeschakeld kunnen worden. Nu is mijn probleem dat ik hier een knelkoppeling van 22mm (3/4) genomen heb maar dat deze er niet op past. De leidingen zijn 2 mm groter dan deze wat ik erop moet draaien. De volgende maat is pas 28mm in knelkoppelingen. Wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
volgens mij is 3/4 en 22mm niet hetzelfde. zou verklaren waarom het niet past
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3/4 is ongeveer 19 mm, dus dat zou het kunnen verklaren,
maar standaard koop je alleen 22mm. Meet de leiding en de knelring eens op. is de leiding schoon? Een paar lagen verf scheelt ook.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Knelkoppelingen zijn niet standaard in een 3/4 maat het is 12-15-22-28 mm (dat zijn de standaardmaten van koper- en cv-buis. 3/4 is een maat van dikwandig ijzeren buis maar daar zet je normaal gesproken geen standaard knelkoppeling op. 3/4 is ook een standaard schroefdraadmaat voor fittingen zoals bv koppelingen, puntstukken, doppen enz verkrijgbaar als binnen- en buiten-draad
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding