Kan het kwaad als verf een aantal maanden wat kouder heeft gestaan?

Gaat om witte verf die een tijd in een rommelkamer stond vlakbij een raam en zodoende rond de 10graden is geweest

9 jaar geleden

Het beste antwoord

Geen enkel probleem. Zolang jij zorgt dat de verf goed luchtdicht bewaard wordt en boven het vriespunt is er niets aan de hand. Mijn verf staat in mijn werkplaats waar het, als het echt koud wordt, net boven het vriespunt blijft . Ik heb nooit kunnen ontdekken dat deze hierdoor nadelig beïnvloed wordt. Overigens kan je "bedorven" verf herkennen aan de weeïge, ranzige, geur die er van afkomt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ koud (boven 0) is zelfs beter dan warm.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat lucht dicht verpakken doe je door het blik even om te draaien als het vol zit, zet het even op zijn kop weg, daarna kun je het weer omdraaien en opbergen. Om het houdbaar te houden, moet het blik minimaal halfvol zitten, anders bederft het snel en is een vel over de verf niet te vermijden. De beste bewaartemperatuur is tussen de 5 en 20 graden. Prima antwoord.