Gaat laminaat in het midden van de vloer ook werken?

in mijn laminaatvloer komen alle kopsekanten open,toch zeker 0,02mm,volgens de winkel "normaal"

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Da's meer dan 0,02mm zo te zien... Planken werken nu eenmaal het meest in de lengte richting...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb hier al jaaaaaaaren laminaat liggen van Ikea. Alles ligt nog even strak als toen het net gelegd was.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wel raar van die winkelier om te vertellen dat het normaal is. Natuurlijk is dit NIET normaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Staan er zware dingen langs de randen?
Volle kasten e.d.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ken ook iemand bij wie de kopse kanten over de hele vloeren kieren zijn geworden. Wat je ertegen moet doen weet ik niet.

Antwoorden (1)

Laminaat werkt sowieso niet zo erg als ze je willen doen geloven. De kern bestaat uit aan elkaar gelijmd stof ( mdf of hdf) en de buitenlagen zijn van kunststof. Weinig werkzaams dus. Een millimeter of 8 rondom is mee dan voldoende om wat er werkt aan laminaat op te kunnen vangen.
Midden op je vloer mogen de delen niet los komen. Als dit al gebeurt is dit niet te wijten aan de werking van het materiaal, hooguit aan slechte click verbindingen of slecht gelegd laminaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit komt door krimp, dus 0 of 20 mm langs de randen maakt niet uit.
Wat wel zou kunnen is dat ze klem liggen achter een verwarmingsbuis of deurpost, hoewel je dat ook als rand kan zien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Houd het maar op slecht gelegd, ik heb dit bij een buur ook eens gezien en dat was alleen een kwestie van slecht gelegd laminaat en na weer opbreken en leggen zoals het hoort was het probleem opgelost. Ik zou dus diegene die het gelegd heeft eens aanspreken.