Hoe kun je hoogglans spuitverf mat maken?

Ik wil iets mat zilver maken met een spuitbus verf. Helaas was deze alleen in hoogglans te koop. Wat kan ik doen, zodat het toch mat wordt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb voor mijn houten kerst decoratie een spuitbus met zilver mat gebruikt met uitstekend resultaat! Veel doe het zelf winkels hebben zoiets in hun assortiment! Als je deze mat verf over je glans verf spuit wordt het automatisch mat!

Antwoorden (3)

Na het verven met een met cif ( schuurmiddel met fijne korrel) polijsten.
Let wel dat het niet makkelijk is om een zelfde gelijkmatig resultaat te bereiken als kant en klare matte verf.
Frimu2
9 jaar geleden
Zilver ontstaat doordat een deel van het licht wordt weerkaatst door bepaalde stoffen in de verf.
Wil je dit mat hebben, zal het zilver verdwijnen en hou je geen zilver maar grijs over.
Aldus eigen ervaring.
Dus wat je wilt kan eigenlijk niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ ook uit eigen ervaring
Heel eenvoudig,lak het af met blanke mat lak.
burgos