Badkamer ventilator 80/90mm bestaan die?

Ik heb een badkamer waar helaas geen raam in zit. Ik kan dus niks openzetten. Het enigste is een ventilatie gat van 80mm/90mm. Nu was mijn vraag of er ventilators bestaan met deze omvang

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.5K

Antwoorden (4)

Denk het niet, 100mm is al weinig.
Die kleinere maken vaak ook veel herrie.

Wat kan is een kistje maken, ventilator erin en dat voor het gat hangen en afkitten.

Een dik stuk plaat met een 100 of 120mm gat erin werkt ook.
(of 2 of 3 stukken 18mm plaat op elkaar lijmen.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt op een geboord gat, met een diamant boor. Dat zou dan groter boren worden of uithakken.
Geeft veel troep en kans dat je de bedrading beschadigd. Zou voor mij alleen een optie zijn als je de badkamer aan het verbouwen bent.
Vervelend. Zonder ventilatie heb je binnen de kortste keer schimmel op je plafond.
Van het merk Cata bestaat er in ieder geval 1 van 90mm: model B-8 PLUS. Veel is er niet te krijgen in die maat.
Ik heb eerder dit probleem opgelost door voor het gat in de muur een klein koofje te bouwen met daarin een ventilator van 100mm. Het koofje heb ik net groot genoeg gemaakt om een verloop van 100 naar 90 kwijt te kunnen , met daaraan een stuk slang van 90mm. Die is namelijk wel redelijk goed te krijgen. Is misschien net iets minder fraai dan een ventilator vlak tegen de wand, maar beter een oplossing dan geen oplossing
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vrees dat je het gat moet uitfrezen en niet oets dergelijks. Als het een dragende muur betreft, zal die vaak van gewapend beton zijn. Dan heb je al snel een diamantboor nodig. Dat kun je niet zelf en is erg duur.
Als ik zo kijk naar je foto, dan lijkt het wel de buis van een mechanische ventilatie. Als dat zo is, dan is de afzuiging er al en moet je die misschien alleen schoonmaken.
Als het echt alleen een pijpje is, dan kun je kijken om aan de andere kant een afzuiger te maken, dat is mogelijk mooier.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt het gat ook groter maken natuurlijk en een verloopmof over de bestaande afvoerpijp schuiven.
Hoe groter de diameter van de ventilator hoe meer rendement!