Bestaat er een 'dop' waarmee je de doucheaansluiting van de badkraan kunt afsluiten?

Zo ja, hoe heet zo'n ring/dop om hem te kunnen vinden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
15K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Welke dop heb jij gebruik, staat het mooi en werkt het? Ik heb tevergeefs gezocht naar een badkraan zonder douche aansluiting dus nu opzoek naar een oplossing om deze af te sluiten. BVD
Yvonne

Antwoorden (3)

Ja hoor, gewoon zoeken op term afsluitdop.
Ik weet niet in welke maat of materiaal u het zoekt maar ze bestaan zowel binnendraads als buitendraads.
Frimu2
9 jaar geleden
Dit is gewoon een afsluitdop met M22 draad. Bij elke bouwmarkt te koop. Neem wel meteen even een rolletje giveg tape (gas tape) mee, anders krijg je hem niet waterdicht afgesloten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze zijn er ook met rubbertje i.p.v. tape.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen gas tape, water tape. liever rubber ring. het is overigens 1/2 duims draad.
een chrome afsluitdop 1/2 duim en een rubbere ring of fiberringen 1/2 duim en de douche-uitgang is goed en mooi afgesloten. best een waterpomptang gebruiken met een stukje stof ertussen.