Wat is een goede manier om beschadigde pleisterwerk te repareren?

Over een maand gaan mijn vriend en ik verhuizen. Nu is er in één ruimte in huis een muziekstudio geweest, waarvan de muiren en het plafond beplakt waren met vloerbedekking-tegels. Ondanks allerlei manieren geprobeerd te hebben, heeft de lijm waarmee ze vastzaten toch het pleisterwerk erg beschadigd.
Iemand tips om dit goed op te lossen / te repareren? Of wordt het simpelweg de hele muur opnieuw pleisteren?
bij voorbaat dank, groet LTK

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Opnieuw pleisteren. :(
En in nieuwe woning niet weer zo doen.
(Is akoestisch gezien ook weinig zinvol...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zal eerst de lijm eraf moeten steken, dan kun je opnieuw pleisteren.
http://www.knaufdoehetzelf.nl/?gclid=CJWp9Z_G9cQCFSWWtAod-3EAPw
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Moordigger: mee eens. heb het idee ook regelmatig vervloekt met het leeghalen van die kamer... :)
@crea: goeie link, heb de filmpjes bekeken en ga er komende week, als alles uit huis is, er tegenaan.
bedankt voor het meedenken allebei

Antwoorden (2)

Gewoon met Knauf Geelband de gaten en scheuren dichtsmeren. Een plakspaan is eigenlijk onmisbaar gereedschap. Zijn de beschadigde plekken erg groot dan is een rei ook noodzakelijk. Een rei is een lange RECHTE lat, waarmee je over de gestukte delen gaat, zodanig dat de uiteinden de randen van het nog intact zijnde stucwerk raken. Het verse stucwerk wordt zo egaal gestreken met het bestaande. Lees goed de gebruiksaanwijzing opdat je niet teveel stukmortel in 1 keer aanmaakt, want door de relatief snelle binding (droging) is het dan niet meer te verwerken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alabastien muurglad......ideaal!!