Hoe kom ik erachter wat voor soort muur ik heb? En wat voor schroeven heb ik voor deze muur nodig om er een open kast aan op te hangen?

Ik heb een open kast "KALLAX" bij de Ikea gekocht en wil deze aan de muur ophangen. Alles is erbij geleverd behalve de schroeven waarmee je de kast aan de muur kunt hangen omdat dit afhangt van wat voor soort muur je hebt. Hoe kom ik erachter wat voor soort muur ik heb?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
klop er eens op, of boor een klein gaatje in de muur, met een
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
boor die geschikt is voor alle ondergronden.
Door te kloppen kun je horen of de wand van hout is, of steen, ook gips kun je horen maar dat is moeilijker. Dan onderzoeken of je wand hol is, dat kun je ook horen, maar boren is makkelijker. boor op de plek waar sowieso een plug moet voor de kast, met een kleiner boortje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als er geen schroeven bijzitten, zitten er vast ook geen pluggen bij..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, maar bij het ophangen van een kast is het verstandig de juiste pluggen bij de juiste schroeven te gebruiken en dus te kopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wanneer ik er op klop denk ik aan steen, wat is het verschil tussen gips en steen dan?

Het beste antwoord

Doorgaans kan je aan de structuur van de muur wel zien en/of voelen of die van hout is, van steen of van gips? Vervolgens kan elke doe-het-zelf-zaak je advies geven (ze zijn klantvriendelijk en geven service want willen zich onderscheiden van de concurrent) welke spijkers, haken, boren je hier het best op kan gebruiken. Soms kan je ook verlijmen, bij voorbeeld bijeen oneffen structuur, en dan eventueel hout (latten) lijmen op de muur (vraag ook in dat geval welke lijmsoort je het best kan gebruiken voor hout + steen of gips) om dan op het hout haken te bevestigen/ de kast vast te schroeven...