Kan ik m'n kozijnen schuren en dan een paar weken later pas verven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10K
Ivana
9 jaar geleden
Als ze binnen zitten wel, maar buitenwerk moet je op zijn minst in de grondverf zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom zou je?
Kozijn schuren en in de grondverf, daarna de volgende.
Met aflakken kan je wel wachten. Niet alleen regen, maar ook bijvoorbeeld vogelpoep geeft problemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank! Het zijn inderdaad buitenkozijnen waar al jarenoude verf op zit. Dan hoeft er toch geen grondverf overheen?
Ivana
9 jaar geleden
Als je goed schuurt, en dat moet bij oude verf, dan schuur je op sommige plaatsen tot op 'het bot'. Ik zou echt even gronden, dan blijft het weer jaren zitten. Goed werk betaalt zich altijd terug.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hoeft alleen de plekken te gronden waar je kaal hout ziet,
als de oude verf er goed opzit en je schuurt rustig scheelt dat je dus veel werk. Als de oude verf perfect is kan het zelfs zonder echt te schuren:
http://www.verfklussen.nl/verven-zonder-schuren/

Het beste antwoord

Ja hoor, kan wel. Tegen die tijd weer even licht opschuren en goed schoonmaken. Ze moeten uiteraard wel goed droog zijn........
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou er buiten toch grondverf opdoen, het aflakken kan later, de invloed van vocht door regen kan funest zijn voor het hout.