Waar vindt men draaiende assen waartussen men visdraad strak kan aanspannen en hoe die te benoemen om er in de winkel achter te vragen??

Toegevoegd na 4 uur:
De visdraad moet strak opgespannen blijven en tegelijkertijd snel om zijn eigen lengteas kunnen draaien , gelijktijdig langs het ene eb het andere uiteinde ervan.

Toegevoegd na 1 dag:
Het is de bedoeling om op de draad windvanging te plaatsen zodat de draad met de wind kan draaien.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
PoppeSchuitema
8 jaar geleden
jouw vraag is wat onduidelijk, wat wil je eigenlijk doen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat lijkt me nou een uitstekende vraag om aan het personeel van een vis- of sportwinkel te vragen. Als iemand het weet/heeft zijn zij het wel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@axel1998: Hij staat in de categorie Huis & Tuin / Doe het zelf.
Bij het vissen geef je even een draai aan je molen en het staat weer strak.

Het beste antwoord

Volgens mij bedoel je een spanwartel met oog op het draadeind waaraan je je visdraad kunt bevestigen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Te koop bij de ijzerwarenzaak of bouwmarkt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Snap die min niet.
Beste minner zou je dit willen motiveren?

Andere antwoorden (1)

dit is een pateroster, niet te verwarren met de paternenoster lift.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Wat bijzonder! Ik heb nooit geweten dat een paternoster behalve een liftsysteem ook visgerei is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is wel visgerei maar denk niet dat vraagsteller dit bedoeld. https://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4ACAW_nlNL526NL526&q=paternoster+vissen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beetje jammer dat je de in mijn toegevoegde link in reactie op jouw antwoord, later gebruikt om je antwoord d.m.v. "bronvermelding" aan te vullen.
Deze had je in eerste instantie niet vermeld maar later toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
begrijp niet helemaal wat je bedoeld.
bronvermelding heb ik er gelijk bij gedaan