Ik wil onze hydrojets en bubbels in het bad niet meer gebruiken, is er een manier om het systeem er uit te halen en de gaten dicht te maken?

Het rooster van de afzuiging is kapot en omdat het al 12 jaar oud is niet meer te vervangen. Nu komt er dus haar en ander vuil in waardoor het systeem steeds slechter werkt. Vandaar dat we het systeem er uit willen halen. Maar kan dit wel? Of moet je er dan een ander bad in zetten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (1)

Hoe gevaarlijk (kostbaar) is een lekkage op die plek?
Bij begane grond met kruipruimte eronder zou ik wel iets durven te proberen.
Op een verdieping of bij een appartement niet.
Als er een inspectieluik is om onder het bad te kijken kan je ook wel iets proberen. Dit kan je eenvoudig maken: tegel eruit en rooster of deurtje o.i.d.

Ik denk dat je de jets er niet uitkrijgt zonder het bad eruit te halen. Als je zover bent is veel mogelijk, een nieuw bad zal fijner (al die gaten zijn dan echt weg) en veel minder moeite zijn.
opties:
-RVS of kunststof plaatje ervoor (en erachter?) kitten. (met goeie lijm-kit voor badkamer)
-De jets eruit halen en iets in de jets maken en terugzetten.
-gaten volledig wegwerken. zie bron, hoe het werkt bij kleine beschadigingen. Bij grote gaten zal je er eerst iets achter maken, opvullen, enzovoorts.

ps. Ik denk dat het best mogelijk is het rooster te maken. Heb je er een foto van?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het rooster is afgebroken, en hebben al geinformeerd bij de leveranvcier maar die zien geen mogelijkheden. Heb nog zitten denken om het rooster, of een ander rooster er overheen te lijmen.
Heb ook zitten denken om er een afdekplaatje overheen te zetten. Maar denk dat dat geen opie is omdat zo lang je openingen (zoals de jets) hebt je die leidingen toch zult moeten reinigen (ook al gebruik je het syteem niet meer) anders lijkt me dat niet erg gezond. Ik weet niet hoe ik een foto aan een reactie toe kan voegen?? Heb wel foto's
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zat ook te denken om een 2e rooster eroverheen te plaatsen.
Je zal het systeem moeten blijven gebruiken en/of reinigen anders wordt het inderdaad ongezond.
Foto's zijn niet nodig, aangezien die opties al bedacht zijn.