Waarmee vul je de naad tussen plint en tegelwandje het best?

Ik ga een wastafeltje aan de muur bevestigen in een slaapkamer. Onderaan de wanden ga ik plinten aanbrengen. En rond het wastafeltje een betegel ik de muur tot aan de plint ivm spetters.

De naad tussen tegels en plint zal smal zijn. Maar hoe vul ik die? Met het tegelvoegsel? Met de transparante lak waarmee ik de plint ga lakken? Met een kit? Of nog anders.

Voor mij gaat het er vooral om dat het zo lang mogelijk netjes blijft zonder het opnieuw te hoeven aanpakken. Geld speelt hierbij dus mindere een rol.

Toegevoegd na 1 minuut:
PM de plint is van "maranti mixhout", wat dat ook moge zijn.

8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
siliconenkitje leggen
paulus811
8 jaar geleden
Een naad tussen twee verschillende materialen zou ik altijd met siliconenkit afwerken. De werkingseigenschappen van beide materialen (hier hout en steen) zijn anders en siliconenkit is enigszins flexibel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Fijn zo'n "weggespoelde" acrylaatslinger in dezelfde kleur als de plint -> transparante siliconen!

Antwoorden (1)

Hoe dik is de tegel en hoe dik is de plint?
Bij gelijke of dunnere tegel de tegel strak afsnijden zodat deze vrijwel naadloos op de plint staat en tegellijm strak langs de onderkant aanbrengen en met de tegel iets lijm in de naad duwen.
De tegel hard naar beneden tot de naad volledig is gevuld.
Vervolgens de plint aflakken.
Bij dikkere tegel weet ik niet hoe dat netjes zou moeten krijgen want je blijft zitten met oversteek. Misschien tegel tot de vloer en plint eromheen en afkitten.
Meranti is de naam van een tropisch soort hardhout. Meranti mixhout?