kan je op folie printen ?

Ik heb thuis goud kleurig folie, kan ik daar een afbeelding op printen in het zwart ? Is het niet te glad voor de printer en blijft het inkt goed zitten?
Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarschijnlijk niet, als je er water op druppelt en het vormt bolletjes dan zal het niet gaan.
Probeer het eens echt vetvrij te maken met zoiets als stmarc of dasty als je geluk hebt vormt water geen druppels mee maar een film.
(Om te zien hoe dit werk kun je een glas gebruiken waar het water druppels vormt en als het echt vetvrij is zie dat het geen druppels meer heeft maar een dunne waterfilm)
Dan kun je proberen te printen. Vang de folie op en legt het netjes te drogen. ( uren niet te ongeduldig)
Succes.

Het beste antwoord

de inkt die je thuis print is gemaakt voor papier, en zal niet goed op folie pakken.
Waarschijnlijk is de folie te glad om de inkt goed te laten hechten.

Het is wel mogelijk om op folie te printen met een digitale printer die daarvoor geschikt is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wel met speciale folie en inkt. Of het zou werken op de folie van vragensteller is maar de vraag.

Andere antwoorden (1)

niet met je gewone thuisprinter maar door gespecialiseerde bedrijven.
die kunnen op alles printen en hebben daar de apparatuur voor.
een andere oplossing is computergesneden stickers te plakken op de folie maar dat hangt af van het ontwerp; dat mag GEEN foto zijn.
alleen vlakken die gesneden kunnen worden en letters van maximum 5 mm hoogte of zo, dus niet het zeer fijne werk...
als u interesse heeft mag u me altijd mailen janscheys@yahoo.co.uk