Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een buitenpot beplakken met tekeningen en weersbestendig maken?

Ik wil voor een afscheid van een juf een buitenpot beplakken met kindertekeningen en dan weersbestendig maken zodat hij buiten gezet kan worden. Hoe pak ik dit het beste aan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
752

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

ik zou het net zo aanpakken als dat je (vroeger) een dakpan beplakt(e) om buiten te zetten. Uit eigen ervaring weet ik dat het ook met iets dikker papier kan als de servetlaagjes, maar dikker als 80gr/m2 zou ik echt niet gaan, liever dunner!
Als de kinderen de tekening nog moeten maken, zorg dan voor zo dun mogelijk papier (bijv de tussenvelletjes van een schets- of fotoboek).

Neem een (terracotta) pot, en maak deze goed schoon.
Voor het mooiste resultaat verf je de pot in een lichte kleur, zodat straks de tekeningen goed uitkomen.
Knip de tekeningen op maat, en beplak de pot. Neem een goede lijm en gebruik voldoende lijm! (bijv multicoat).
Als alles droog is kun je er met verf of stift bijv een leuke tekst bij zetten (of de kinderen bijv hun naam) en daarna kun je het geheel aflakken. Aflakken zou ik in een paar lagen doen, gezien de dikte van het papier van de tekeningen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding