Kan ik vinyl leggen over mijn bestaande laminaatvloer?

Een krap jaar geleden hebben wij een nieuwe laminaatvloer laten leggen in woonkamer en keuken. Vervolgens is er een nieuwe keuken geplaatst. De laminaatdelen blijken echter om de 1 of andere reden niet goed aan te sluiten (inmiddels al vele keren herstelwerkzaamheden verricht en vloer is met bestaande delen opnieuw gelegd, echter de situatie is alleen maar verslechterd: de clickverbindingen lijken te breken, met als gevolg kieren en beschadiging van de toplaag bij de kopse kanten). Winkelier erkent het probleem ten dele, maar zegt met de handen in het haar te zitten. Omdat de keuken op het laminaat is geplaatst, zijn wij, i.v.m. mogelijke beschadiging van de keuken, nogal huiverig voor het verwijderen van de vloer. Wij willen absoluut geen laminaatvloer meer en overwegen een vinyl vloer. Is het mogelijk om deze over het bestaande laminaat heen te leggen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (2)

Op de eerste plaats heeft de leverancier niet geleverd wat is gekocht en is niet in staat het gebrek te verhelpen, dat geeft je het recht de koop te ontbinden en je geld terug te verlangen.
Als de leverancier dit niet wil dan kun je de klacht voorleggen aan de klachtencommissie.
Voordat je een nieuwe vloer legt zou je wel willen weten wat de oorzaak is van het probleem en als de klachtencommissie het niet weet zou ook een expert kunnen vragen voor een second opion.

Nu je vraag. Over een vloer die zo onregelmatig is kun je geen vinyl leggen want in no time ziet die er ook niet meer uit, de laminaatvloer moet er echt eerst uit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mooi onderbouwd antwoord. +
De laminaatvloer hoeft er m.i. niet eerst uit. Echter, de ondervloer onder vinyl moet vrijwel vlak zijn en dat is aan de foto te zien niet het geval. U zou kunnen overwegen een ondervloer te leggen over het laminaat om de onregelmatigheden op te vangen en daarover pas het vinyl te (laten) leggen.