Dat kan alleen als ze goed vast zitten. Klop met een metalen pen op de tegels. Klinken ze hol dan zitten ze niet goed vast en moeten de oude eerst verwijderd worden. Dat is ook vaak wel mooier omdat als je de ruimte half betegeld (niet tot aan het plafond) de randen wat dikker worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Na het vertvrij maken kan je ze eventueel eerst met tegellijm insmeren en laten drogen en dan pas betegelen (met nieuwe lijm). Dan wordt alles goed vlak.

Toegevoegd na 3 minuten:
Qua advies is het beter om de oude tegels eraf te halen. Je krijgt altijd wel moeilijke plekken in de hoeken en bij de kranen.

Bijgaand een klusfolder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord! +1

Andere antwoorden (5)

Ja dat kan
zorg er wel voor dat de bestaamde tegel goed vet vrij zijn

Toegevoegd na 2 minuten:
en controleer of ze nog goed vast zitten.
je badkammer word wel weer iets kleiner als je over bestaande tegels heen gaat lijmen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals de vorige antwoordgevers al zeiden, het kan wel, mits je oude tegels goed vast zitten, en goed schoon zijn!
Ik heb het ook een keer gedaan, maar daar had ik spijt van! Het verwijderen van oude tegels is niet zo heel lastig, alleen de oude lijmresten is ff werk, maar het resultaat is wel netter!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DIT IS GOED TE DOEN MET B.V. EEN MAJOLICOLTEGELLIJM (DIT IS EEN KANT EN KLAAR PRODUCT) TE KOOP IN O.A. EEN BOUWMARKT DHZ WINKEL.

Ook kan het wel met een bouwcementproduct. Dit is wat lastiger te verwerken i.v.m. de hechting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben in de badkamer er overheen getegeld dat ging prima.
Wij hebben n.l. de oude tegels in het cement op gasbetonnen blokken zitten, waardoor we dagenlang in de keuken bezig zijn geweest met grofgeweld de tegels te verwijderen en daarna de wand te egaliseren alvorens er de nieuwe tegels op te plakken. En dan moet je de onvoorstelbare troep ook nog verwijderen.
Doe mij maar plakken.
Bovendien ben je over 5 jaar uitgekeken op de kleur heb je die tegels er ook weer eerder af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals eerder gezegd inderdaad Eurocol(majolicol) flexibele tegellijm nr. 682 kant en klare lijm. Maar alleen voor wandtegels en zet de lijm met een lijmkam horizontaal op. Bij lekkage lekt het water dan niet naar beneden achter de tegels. Voor de vloertegels gebruik je Eurocol nr.705 deze moet aangemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie tip dat horizontaal aanbrengen van de lijm, waar blijft dan het water?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het water kan dan gewoon niet verder en zal via dezelfde opening als waardoor het water binnenstroomde, weer naar buiten stromen. Liever zo dan naar beneden naar de tussenvloer langs elektra de woonkamer in :(