Is het veilig om een rookstaaf in een pvc buis te stoppen?

hallo,

Mijn zoon doet mee met fiets em d'r in samen met een vriend. Ze hebben van de fiets een auto gemaakt en willen nu een rookstaaf in een buis als uitlaat hebben. de buis komt dan vlak onder papier mache langs. is het nu verstandig om een pvc buis te gebruiken? of smelt die buis dan?

Alvast bedankt,

Toegevoegd na 56 seconden:
als het smelt. waar kunnen ze het dan beter van maken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

PVC kan niet goed tegen hitte en smelt relatief snel. Ik weet niet hoe heet zo'n rookstaaf wordt maar een metalen buis lijkt me wat geschikter.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
PVC is beslist ongeschikt. Bij verbranding levert het zeer giftige stoffen. Metaal gebruiken, en fan geen aluminium.