Wanneer wordt een elektrisch gereedschap professioneel gebruikt?

In iedere handleiding van elektrisch gereedschap staat "Het apparaat is niet bedoeld voor professioneel gebruik" maar vanaf wanneer is dit dan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Meestal de hele dag en niet alleen als je het nodig hebt. Dus er is een constante behoeft aan het gebruik.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Langdurig onderhevig aan stof/vuil...en ruig gebruik, zeg maar het gooi & smijt werk...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"In iedere handleiding.."
Ik heb er een paar waar dat niet in staat. En als iemand daar mee gooi en smijt dan mag ie met een gewone schroevendraaien een paar honderd schroeven in gaan draaien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
jackd bij welke staat het niet vermeld van u?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij mijn professionele gereedschap. :-)
Ik heb o.a. een Bosch blauw accuschroefboor. Waar de grens zit tussen normaal en professioneel gebruik weet ik ook niet. Ik gebruik genoeg ook gereedschap op een professionele manier.
Zal misschien met arbo eisen te maken hebben, maar ik denk dat het uit voorzorg is.
Niet als dat er op een gebruiksaanwijzing van een magnetron soms dingen staan als dat je er geen levende wezens in mag stoppen e.d.

Antwoorden (1)

"Professioneel gebruik" is gebruik voor je professie, je beroep. Apparaten die voor beroepslieden zijn bedoeld en dus de hele dag door worden gebruikt, zijn daar ook op gebouwd (en geprijsd...)
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus als je je geld ermee verdiend.