Waarvoor dienen "bevestigingsklauwtjes" in schakelmateriaal?

Ik heb nieuw schakelmateriaal gekocht van Busch Jaeger en alle inbouwelementen bevatten zg. "bevestigingsklauwtjes". Aan de voorkant van het element zit een schroefje waarmee je de klauwtjes naar buiten kan duwen. Wat is het voordeel van die klauwtjes t.o.v. het vastzetten met de schroefjes uit de inbouwdoos?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

In nieuwe inbouwdozen heb je de klauwen niet nodig.
Beter van niet zelfs want zonder heb je meer ruimte in de doos en een kleinere kans dat je een draad beschadigd.

Bij oudere dozen willen er wel eens een (verroeste) schroef afbreken in het schroefdraad van de doos, of het schroefdraad zit los of valt eruit.
Dan heb je de klauwen nodig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helemaal correct! Kleine aanvulling. Na verloop van tijd gaan deze klauwen losser hangen wat er in resulteerd dat je schakelmateriaal los gaat hangen. Met name bij een WCD.

Andere antwoorden (1)

als je deze inbouwd in een potje, door deze schoeven aan te vijzen zet de schakelaar zich vast. Anders valt de schakelaar eruit. Hoe zou je het anders kunnen vastzetten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Denk dat je met aanvijzen schroeven of vastdraaien bedoeld.
Ken de het woord niet maar ff opgezocht. +