Kan ik geurolie toevoegen aan kaarsen?

Ik smelt mijn resten van kaarsen en maak er een nieuwe kaars van met lont. Nou wou ik een geur toevoegen, en dacht aan geurolie. Ik heb bij de big bazaar geurolie gekocht, maar deze is eigenlijk voor een brandertje. Ik ben bang dat het misschien niet tegen de vlam kan (het is wel maar een kleine hoeveelheid gemengd met kaarsvet). De geurolie bevat ppg-2 methyl ether (40%), alcohol (30%), water (20%) en perfum (10%). Kan iemand mij helpen?

Toegevoegd na 45 seconden:
*parfum

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
12.9K

Antwoorden (2)

Ik zou het er eerlijk gezegd niet op wagen. De samenstelling klinkt meer als iets dat gemaakt is om (snel) te verdampen, en komt daarmee in de buurt van parfum. Dat lost ook niet zo goed op in je kaarsvet.

Wat je wel kunt gebruiken is gewone parfumolie / aromatherapie-olie/ essential olie, of speciale geurolie zoals die worden verkocht voor zeep en kaarsen. Belangrijkste is dat je een product hebt dat geheel of vrijwel geheel uit olie bestaat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een geringe hoeveelheid etherische olie is te mengen met de het kaarsvet. Waterhoudende olie zou kunnen gaan spetteren op de lont van de kaars. Er zijn veel geuren op oliebasis te koop. Gebruik niet te veel ervan, want anders blijft je kaarsvet zacht, althans dan stolt het onvoldoende door de bijgemengde olie die normaalgesproken vloeibaar is. Of jouw huidige olie bruikbaar is weet ik niet, vanwege het water dat erin zit. Maak eerst een waxinelichtje ermee , brand het , en probeer het uit.