Kan je krabben en schelpen ook in water bewaren?

Ik heb dus dode krabben en zee-egel schelpjes meegenomen van het strand maar geen sterk water om ze in op te slaan. Heb ze nu in een flesje met water maar gaat het rottingsproces nu ook door zelfs als ik het flesje afsluit van de lucht ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Nee, dat kun je niet. De goedkoopste oplossing is inderdaad sterk water (ook wel bekend onder de naam formaline). Kun je bij de drogist kopen. Zelf heb ik een zeeëgeltje bewaard door uitdroging. Maar veel naalden zijn inmiddels afgebroken dus een succes is dat niet geweest. Dat is me ook gelukt met krabben, maar ze zijn héél bros en ook is hun kleur-schakering verminderd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Water, H2O, bevat zuurstof. Het rottingsproces gaat onder water gewoon door. Alcohol (puur) wordt hier doorgaans voor gebruikt, maar alcohol met methanol (veel goedkoper) kan ook. En dan alsnog afsluiten in een luchtdichte verpakking, anders verdampt de alcohol.