Valt Cordura zelf te naaien (al dan niet met machine)?

Ik heb een riemtasje voor een zaklamp. Aan het tasje zit een riemlus die ik van plan ben te gaan gebruiken. Deze zit echter vast met een drukknoop. Hoe stevig deze er ook uitziet, ik heb toch het idee dat ik door de krachten die er mogelijk op komen te staan wellicht het geheel kwijt kan raken.

Dus de vraag is of naaien een mogelijkheid is en zo ja hoe?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Het gaat dus alleen om het vastzetten van de riemlus? Ik zou geen machine gebruiken, maar het met de hand doen. Gebruik een stevige naald en ijzergaren, dan zet je hem met een paar steekjes zo vast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, het ding ziet er verder oerstevig uit, maar aangezien zowel boven als onder de riem een stukje uitsteekt lijkt het me dat je met bepaalde bewegingen die drukknoop los zou kunnen krijgen, dat is niet de bedoeling natuurlijk, ik kan het geheel ook wel verwijderen door de riem af te doen.

Andere antwoorden (2)

Vraag jij nou aan ons hoe je moet naaien;-)))

Met naald en garen doe je dat!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) Dat snap ik, maar het is nogal een stevige stof, ik vroeg me dus meer af hoe als in welke materialen (welke soort naald en draad) heb je nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snapte het al hoor;-)
Wat is cordura ???
In principe kun je zo ongeveer alles wel met de naaimachine doen, maar dat is beslist niet altijd de meest stevige methode. Ik zou het gewoon met de hand doen, dan weet je zeker dat het door- en door stevig wordt.
Als de stof erg dik is, een dunne naald en eventueel een vingerhoed gebruiken. En stevig garen natuurlijk, geen katoen.