Hoe verwijder ik een texlaag van een kalk ondergrond ?

In het huis dat ik onlangs heb gekocht is een tex laag aangebracht op een kalklaag. De texlaag bladdert nu af. Voordat ik het opnieuw kan texen, wil ik graag de muur schoonmaken. Maar hoe? De een zegt dat dat HG daar een middeltje voor heeft (maar bij HG krijg ik nul op rekest) en weer een ander zegt dat ik het kan afstomen (nog niet geprobeerd). Afsteken met een plamuurmes is een heidens karwei en zal zeer waarschijnlijk de muur beschadigen. Hebben jullie een goed idee?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat bedoel je eigenlijk met een texlaag???
Nog nooit van gehoord!

Antwoorden (1)

Als je latex bedoelt kun op opdeze site kijken.
Maar niet meer opnieuw latexen het heeft niet voor niet gebladderd.
http://www.eco-point.com/reinigingsmiddelen/chemie/remopaint-c