met welke verf kan ik de muur boven aanrecht schilderen? Wil alles er bij d ekookplaat gmaakelijk weer af kunnen poetsen

Onze gaskookplaat heeft een wokbrander. Moet dus rekening houden dat de verf niet gaat barsten. Op andere plekken in huis hebben we een latex met daarover parketlak gedaan. Lijkt me voor dit doel niet zo geschikt

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Er bestaat afneembare muurverf, ik denk dat je die het beste kan gebruiken. Ik begreep van mijn schoonouders dat hun buren een goedkopere variant hadden gekocht en 2 lagen moesten aanbrengen om het goed te laten werken. Mijn schoonouders zijn direct voor een A-merk gegaan (weet helaas niet meer welke), die werkt prima.

Histor heeft 'Histor Clean' en beweert dat dat goed af te nemen is. Bij een bouwmarkt bij jou in de omgeving zijn vast meer van dat soort producten. Dan kan je zelf wat prijsvergelijking doen.
In de bronvermelding meer info over Histor Clean.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Boven/achter een gasfornuis zou ik niet zo snel verf gebruiken. Tegels zijn ideaal omdat ze absoluut vetbestendig en vuurvast zijn zodat je ze rustig mag schrobben. Een splashboard van Trespa zou ook kunnen, hoewel dit niet helemaal vuurvast is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij de keukenboer adviseerden ze botenlak of parketlak. Beiden kunnen uiteraard tegen een stootje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In mijn vorige huis had ik donkerbruine tegels achter het fornuis. Deze heb ik met speciale grondverf behandeld, en daarna met witte verf afgelakt. Ze zeiden dat dit goed schoon te maken was en tegen hitte kon.
Dat was ook grotendeels zo. Maar nadat er vetspetters op gekomen waren, kreeg ik die er niet met een zacht sopje af, en de verf kon dus niet tegen schuursponsje met Dasty. Helaas, hele lelijke krassen er in. Dus het zal wel kunnen, maar echt goed schrobben moet je dan niet doen.