Is mijn AEG Jetmaxx stofzuiger zelf makkelijk te repareren?

Tijdens het stofzuigen ging hij ineens uit.
Wie weet wat dit euvel inhoudt?
Iets met een zekering die ik zelf kan vervangen?
Of gaat dit verder?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zit eigenlijk maar één ding in zo'n stozuiger: de motor.Kan best zijn dat die is doorgebrand...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kon je iets ruiken, brand / schroei lucht. Dan is repareren het niet meer waard. Verder is hier geen antwoord op te geven, of iemand moet toevallig weten of het hier om een bekend probleem gaat. Open schroeven en kijken of je ergens iets kan ontdekken, het kan simpelweg een los stekkertje zijn.
Ik "repareer" apparaten soms door ze van 50 cm te laten vallen, eventueel van hoger als de enige andere optie weggooien is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De stekker , draad breuk . Dat zouden oorzaken kunnen zijn dat de stofzuiger er direct mee ophoud .dat zou je zelf kunnen repareren . Maar het kan van alles zijn weet je er niks van af zoek zo'n Reperatie bedrijfje . Met het risico kosten en nog niet gemaakt . Voor 40€ in de uitverkoop bij de blokker . Of de kijk shop

Antwoorden (2)

Ik denk aan een kabelbreuk een handig persoon kan dit repareren.Niet eenvoudig i.v.m. Automatisch kabeloprol systeem
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan maar meestal heb je dan al een tijdje last van dat ie het soms niet doet. Even met de kabel klungelen en het werkt weer even. Dit is grotendeels te testen:
(stekker eruit!!)
Snoer helemaal afrollen, op ongeveer 20 cm van de zuiger doorknippen en er een stekker op zetten: testen. De breuk kan ook in het begin stukje in de zuiger zitten. Daarom wordt vaak een stukje tape op 1 meter gedaan zodat je kan zien als je snoer bijna uitgerold is.
Als dat het is kan je het afgeknipte stuk daarvoor gebruiken. Eventueel kan het hele oprolmechanisme eruit.
Ben zelf vrijwilliger bij een RepairCafe . Vandaag had ik ook weer een stofzuiger te repareren hier bleek de schakelaar van verbrand. Er kunnen natuurlijk nog vele andere oorzaken zijn. Ga eerst eens langs het RepairCafe en laat er naar kijken of het nog de moeite waard is (vaak wel) 85 % wat bij ons binnen komt is te repareren en het is gratis.