Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je ferrofluid?

Hoe kun je dit zelf thuis maken? En is de stof gevaarlijk? Ik heb op internet gekeken, maar ik kon alleen maar Engelse video's en uitleg vinden. Kan iemand mij dit in het Nederlands uitleggen?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De meest simpele uitleg is de volgende : http://www.froot.nl/posttype/froot/image/maak-je-eigen-magnetische-vloeistof/
Het enige Engelse woorden die je nodig hebt zijn : "Plantaardige olie en tonervloeistof " Zie film.

Het is niet gevaarlijk wanneer je het niet opdrinkt.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt! Ik las ook ergens dat aanraking met de huid en inademen gevaarlijk is, maar niet alles wat op internet staat is altijd waar. Klopt dit?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En waar kan is tonervloeistof los kopen?
Erna55
8 jaar geleden
Tegenwoordig bevat toner geen gevaarlijke stoffen meer (laatste 15 jaar ongeveer).
Feit blijft dat elk soort stof in je longen kan komen door inademing, maar dat wordt normaal gesproken door je lichaam afgevoerd en als het geen schadelijke stoffen bevat is er dus niets aan de hand.
Erna55
8 jaar geleden
Op de film is de Toner met naam en nummer te zien.
Je kunt zelf kijken via google hoe je eraan kunt komen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Toner voor laserprinters is geen vloeistof maar poeder. Het magnetische deel (de developer) van de toner blijft achter in de cartridge. Dus wat oude cartridges verzamelen. De toner zelf wordt door de printerfabrikanten onmogelijk duur gemaakt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding